KépességekSzerkesztés

  • Navigation
  • Sea battle
  • Eloquence
  • Sword-playing
  • Falchion-playing
  • Axe- playing
  • Shooting
  • Medicine
  • Bare-hand fighting
  • Mining (Bányászat)
  • Timber-felling
  • Planting
  • Fishing
  • Foundry
  • Sewing
  • Alchemy
  • Ship building

Képességekről ÁltalábanSzerkesztés

A játékban összesen 17 féle képesség (Skill) szerepel: navigation, sea battle, eloquence, sword-playing, falchion-playing, axe- playing, shooting, medicine, bare-hand fighting, mining, timber-felling, planting, fishing, foundry, sewing, alchemy és ship building.
Mindegyik képességnek két 'szakasza' van, egy első (initial) és egy második (promotion). A Kezdeti szakaszba tartozó képességeket csak 31-es szintig tudod fejleszteni, míg a későbbi fázisban lévőket már 100-ig.
Új karakter létrehozásakor a kap egy képességet a második szakaszra Voyage (hiába 1-es szintű, már második fázisnak számít). Emellett három kezdeti képességet kap: Sea Battle (tengeri csata), Eloquance (kereskedés), Bare-handed Fighting (harckészség).
A többi képességt a Skill Tutornál fogod elérni, akik általában a városok kapujaiban ácsorognak. A kezdeti szakaszba korlátlan mennyiségű képességet vehetsz föl, de ezek közül csak 7-et tudsz a második szakaszba léptetni. Ezért érdemes egy úgynevezett fő és 'alt' (termelő) karaktert létrehozni.

Speciális képességekSzerkesztés

Képességeid minden 4. szintje után Stunt pontokat (speciális képességpontokat) kapsz. Amennyiben van legalább egy Stunt pontod és legalább egy megtanulható speciális képesség, akkor tovább fejlesztheted tudásod. 1 pont 1 fejlesztést ér.
'Tanuló pénz'. Biztosan hallottad már, sajnos a VCO világában is alkalmazzuk ezt a kifejezést. Minél nagyobb szintre fejlesztesz egy képességet, annál több pénzbe fog kerülni a képesség megtanulása.
A képességek két fő csoportra bonthatók: aktív és passzív. A passzív Skill mindig veled van, sohasem kell aktiválni és nem kerül semmibe. Az aktív Skillek használatáért azonban meghatározott mennyiségű SP pontot kell feláldoznod. Ha ezek elfogynak, nem tudod addig használni amíg újra nem töltődnek a pontjaid (Különféle italok (Potions), vagy szimplán egy egyszerű pihenés a kocsmában).

A hírnév és nemesi rang szerepeSzerkesztés

A nemesi rang (későbbiekben Noble title) és a képességek alapján megszerezhető rangok különös rendszert alkotnak a VCO-ban. Nem csupán egy felirat lesz a fejed fölött. Minden szempontból hasznos lesz kalandozásaid során, legyen az termelés vagy csata. Hírnevet (Rputation) kalózhajók elsüllyesztésével és a felfedezéseid bizonyításával szerezhetsz. Ha a karaktered meghal, a hírneve csökken.
A kapcsolat a PK ( Player Kill:Player Kill ) és a PK hírnév között: Jelen pillanatban nincs hangsúlyos PVP (Player versus Player) rendszer kidolgozva. Amennyiben megtámadsz valakit, már közveszélyes alakká vagy kikiáltva. A neved a kezdeti szép kékről rikító rózsaszínre fog változni. Ha az ellenfélhez képest túl 'power' vagy, vagy az ellenfeled volt túl papír és borul, azaz meghal, akkor világos vörösre fog átváltani a neved.
Érdemes megjegyezni, ha egy veled egyenlő, vagy nagyobb hírnévvel rendelkező ellenfelet támadsz be, akkor a hírneved nőni fog, míg az ellenfeledé csökken. Ha az ellenfelednek kisebb a hírneve és megtámadod, akkor a te hírnév pontjaid fognak csökkenni, az ellenfél pontjai természetesen változatlanok maradnak. Ráadásul notoriety pontjaid növekednek.
A hírneved növelésével egyre több jogod lesz. Például: írhatsz a 'public chat'-re, amit bárki láthat a szerveren, hordhatsz szebb és jobb tulajdonságokkal rendelkező ruhákat. Meghatározott hírnév fölött igényelhetsz új nemesi rangot minden városban a megfelelő NPC-nél megfelelő mennyiségű ezüst ellenében.
A Skillekhez köthető rangokat a Skill Tutornál tudod megvásárolni. Ezek némi Repu pontot adnak és a fejed fölé rakhatod őket, mellyel büszkén futkározhatsz.

A nemesi ranglétraSzerkesztés

Összesen 13 nemesi rangot gyűjthetsz be. Elnevezésük országonként különböző:

Szint Európa Japán Kína Korea Kalóz Hírnév Amity Ezüst
0 Commoner Commoner Commoner Commoner Wanderer 0 4 0
1 Warrior Samurai Scholar Discuss Polatical Affairs Peg Leg 50 12 200
2 Hero Ninja Academician Du Ti Tiao Iron Hand 800 20 3 200
3 Knight Rojin Zhanshi Pan Shu Metal Tooth 4 050 28 16 020
4 Chevalier Zu Quin Tou Doctor Zhi Shi Golden Eye 12 800 36 51 200
5 Baronet Group Leader Xiao Wei Can Pan Jackal 31 250 44 125 000
6 Baron Thing Head Assistant Minister Shang Shan Falcon 64 800 52 259 200
7 Viscount Zu Qing General Cavalier Caretaker Flying Tiger 120 050 60 480 200
8 Count Si General Minister Can Yi Skeleton 204 800 68 819 200
9 Marquis Ninja Leader Duwei Bie Jiang Devil 328 050 76 1 312 200
10 Duke Jia Lao Tai Fu Si Jian Hades 500 000 84 2 000 000
11 Arch-Duck Xiu Lao General Grand Guard Great Pirate 732 050 92 2 928 200
12 Royal Highness Tenno Tai Shi Bu Jian Pirate King 1 036 800 100 4 147 200

TermelésSzerkesztés

  • Termelési típusok:
    • Négy típust különböztetünk meg: Founding, sewing, gold refining and ship building.
    • A Foundry segítségével gyárthatod le ágyúidat és fegyvereidet, melyekből az utóbbi javítható.
    • A varrás a ruha és kalap gyártására szolgál, illetve ezek javítására.
    • Gold refining refers to the production of different medicine.
    • A hajóépítéssel pedig a hajódra gyárthatsz különböző elemeket és javíthatod őket.

  • Gyártás menete:
    • Először a szükséges képességet kell megtanulnod, innentől kezdve már csak munkaeszközre lesz szükséged.
    • Néhány tárgy legyártásához Drawing-ok (rajzok) szükségesek. Minél magasabb szinten űzöd a mesterséged, annál több tárgyat tudsz gyártani, a selejtek száma (Failed) pedig kevesebb lesz.
    • A gyártás SP pontokba kerül

  • Rajzok:
    • A rajzról leolvashatod, hogy milyen alapanyagok szükségesek a gyártáshoz. Az alapanyagokat többnyire nyers alapanyagokból lehet elkészíteni. Miután összegyűjtötted a szükséges alapanyagokat, elegendő szinted van a rajzhoz, amit meg is tanultál, elkezdheted a gyártást.
    • Némelyik rajzot megvásárolhatsz NPC-ktől, a nagyobbakhoz már más forrásból fogsz hozzájutni (küldetés, kalózok legyőzése, piac)

Példának vegyük a varrást:

Ha megtanultad a varrást, amit elegendő szintig fejlesztettél, ellátogathatsz a városban lévő szabóhoz, hogy vegyél egy tű készletet. Rendelkezned kell a rajzzal és a szükséges alapanyagokkal majd kattintanod kell a Sewing Skillre.
Megjegyzés: A Clotch-ok már félkész terméknek számítanak, amiket nyers alapanyagokból állítható elő.
Tedd az alapanyagokat az Inventoryd Item részébe, majd válaszd ki a gyártanidó tárgyat és nyomj a gyártás gombra. Szerencsés esetben a gyártás sikeres és már hordhatod is a ruhát.
A gyártás SP pontba kerül és mindaddig folytatható, amíg ki nem fogysz belőlük.

Növénytermesztés (planting)Szerkesztés

  • Ahhoz, hogy elkezdj növényeket termeszteni:
    • Tanuld meg a Skill Tutortól a planting Skillt, majd vásárolj egy kapát (hoe) a Blacksmith-től.
    • Szükséged lesz még magokra, melyeket elvethetsz. Veteményezni az erre kijelölt területen tudsz (Sacrecrow (madárijesztő)), általában a suburbokban találhatóak.

  • Magok gyűjtése:
    • A magok teljesen véletlenszerűen jelennek meg időben és helyen. Nincs fix helyük.
    • Miután találtál egy növényt, vidd rá az egeret, ekkor a kurzor egy kézre vált. Kattints bal egérgombbal a termés és a magvak felszedéséhez.
    • A növényeid szüreteléséből is kapsz magvakat, így folyamatosan tudsz ültetni.
  • Eszközök használata:
    • A kapa tartóssága a használat során csökkenni fog, amelyet nem fogsz tudni megállítani. Amikor a durability 1-re csökken, a kapa használhatatlanná válik, ezért újat kel vásárolnod.
    • Ahogyan fejlődsz és léped a szinteket, alkalmad nyílik minőségibb szerszámok beszerzésére, melyek jóval több durablityvel rendelkeznek, mint a kezdő szerszámok.

  • Az ültetés folyamata:
    • Amikor már minden készen áll, már csak egy alkalmas terület kell az ültetés megkezdéséhez. Húzd ki a magvakat a gyorstálcára és az adott 'F' billentyű lenyomásával megkezdheted a munkát.
    • A növény valós időben hoz termést. Ennek ideje 20 perc. Ehhez jár még egy pici védelmi idő, ugyanis, ha nem gyűjtöd be ideében a termést, akkor azt más fogja helyetted megtenni. Egy biztos, lopni csúnya dolog.
    • Az ültetés SP pontokba kerül, ami ha elfogy, nem tudsz tovább ültetni.
    • Utolsó mozzanatként 20 perc múlva bal egérgombbal takaríthatod be a termést.

  • Gyűjtögetés:
    • A gyűjtögetés (collecting), ültetés (planting) és a termelés (production) adja a játék egyik fő vonalát. A nyers alapanyagok félkész termékekké gyárthatók, melyekből pedig különbféle tárgyak és felszerelések. Amennyiben külső segítség nélkül gyártasz, végig kell haladnod a folyamaton: begyűjteni a nyers alapanyagokat, félkésszé és késszé gyártani.
    • A gyűjtögetés rendszere tovább ágazik favágás, bányászat és halászatra. Mindegyiküknek megvan a maga egyedi Skillje. Ha például úgy döntesz, hogy fát szeretnél vágni, akkor a favágás Skilljeit kell megtanulnod. Gyűjtögetni a suburbokban és a legkülönbözőbb szigeteken és helyeken tudsz.
    • Miután minden Skillt megtanultál, ki kell választanod a megfelelő eszközt a munka elkezdésére. A fejszéket a favágáshoz, a csákányokat a bányászáshoz, a halászhálót a halászathoz. Minden munkaeszközt a Blacksmith-nél vásárolhatsz meg, a halászhálót kivéve, amit a Shipyard Boss-nál
    • Új ruhákat a szabótól vásárolhatsz, melyek különböző tulajdonságaidra adnak bónuszt (például több terhet tudsz cipelni), így a munkavégzés sokkal kényelmesebb lesz.

Indulásra készenSzerkesztés

A cél az indulás:

  • Mielőtt komolyan belemerülnél a játékba, döntsd el, hogy mit szeretnél csinálni: kereskedni, csatázni, felfedezni. Mindegyik tevékenységi típus különböző játékstílust igényel.

Szükséges előkészületek:

  • A hajód:
    • Mindig győződj meg arról, hogy a hajód rendben van-e. Ha nincs, javíttasd meg a Shipyard Boss-nál. A sérült vitorla nagyban hatással van a hajózási sebességedre.
  • Ellátmány:
    • Meg kell állapítani, hogy az előtted álló út megtételéhez rendelkezel-e elegendő ellátmánnyal. A legénység számával és hajó teherbírási képességét felhasználva optimális döntést hozhatsz. Kalandod elején elegendő, ha pár szász ellátmányt pakolsz fel a hajódra.
  • Legénység:
    • Ha a fedélzeten lévő sérült tengerészeket a Docker-nél tudod meggyógyítani. Így lényegesen olcsóbban ki fogsz jönni friss legénység helyett. A legénységed körülbelül legyen a maximum legénység felénél valamennyivel több, ekkor már maximális hajózási sebességet érhetsz el.

Megjegyzés:

  • A legénység mérete befolyásolja a hajó sebességét. A teljes sebességhez minden tengerészedre szükség lesz, azonban az ellátmány sokkal gyorsabban fog fogyni és kevesebb időt tudsz tölteni a nyílt tengeren.
  • A gyors felhasználást megakadályozhatod, ha a felesleges legénységet kirúgod.
  • Ha hajózás közben fogy el az ellátmányod, a hajód sebessége radikálisan lecsökken
  • A használatban lévő hajópajzs nem csökkenti a hajó hátralévő teherbírását.
  • A nyílt tengeren előbb-utóbb kalózokkal fogsz találkozni. Két lehetőséged van, vagy megvesztegeted őket, vagy megtámadod. Előfordul azonban, hogy téged támadnak, ilyenkor védekezhetsz, támadhatsz, de akár meg is próbálhatsz elmenekülni. Amennyibe nem sikerül elmenekülnöd, kénytelen leszel velük farkasszemet nézni egy csata erejéig.

Csata a nyílt tengerenSzerkesztés

Küzdelem ágyúk segítségével:

  • Az ágyús küzdelem előfeltételei:
    • Építsd át a hajód csatahajóra, tegyél fel egy Fire típusú orrdíszt és próbáld kihozni az ágyúidból a lehető legtöbbet. Pakolj fel elegendő mennyiségű ágyúgolyót, ha van pénzed, preferáld a Armor Punching Balls típusút. Ágyúkat és muníciót a Shipyard Boss-nál vásárolhatsz, de akár saját magad is legyárthatod őket.
  • Hogyan nyiss tüzet:
    • Amikor ezekkel megvagy, hajózz ki és nemsokára kalózhajókba fogsz botlani. A Smuggling hajók szép számmal jelennek meg éjszaka. Nappal érdemes a Battle Field-eken (csatamezőkön) nézelődni kihívó után.
    • Amikor a BattleField-re kattintasz, a helyszín megváltozik.
    • Az ágyúk a hajód mindkét oldalán helyezkednek el, támadni csak akkor tudsz, ha a célpont lőtávon belülre kerül. A lőtávot a minitérképen egy kék sáv jelöli.
    • Bal klikkel jelöld ki, majd nyomj az Attack gombra (általában F1), vagy klikkelj rá folyamatosan.

Tippek a küzdelemhez:

  • A küzdelem során próbálj meg az ellenfél lőtávján kívül maradni. Ezt 'T' típusú taktikának nevezzük. A Sea Battle (tengeri csata) minden 4. szintje után Skillpontot kapsz, melyekkel új és jobb képességre tehetsz szert. Például a Cannon Fight, mely meghatározza, hogy milyen szintű ágyút tudsz kezelni.
  • Ágyútípusok:

Közelharc:

  • Közelharc előkészületei:
    • Sea Battle lvl 4 szükséges hozzá, valamint a Grappling Skill. Shipyard Boss-tól venned kell egy Grappling-et, melyet fel kell raknod a hajódra. A szárazföldi Skilleknek ajánlott 11 fölött lenniük.
  • Grapple menete:
    • Menj be egy BattleField-be és közelítsd meg az ellenfél hajóját. Kattints a Grappling ikonra (operation interface-ben találod meg a tengeri Skillek között). Ha sikeresen megcsáklyáztad az ellenfelet, akkor a helyszín átvált a fedélzetre. Amennyiben az akció nem sikerült, körülbelül 20 másodperc múlva próbálhatod meg ismét.
  • Stratégia:
    • Ugyanúgy vehetsz részt a közelharcban, mintha szárazföldön lennél. Három fajta stratégia létezik. Az első, hogy megölöd a kapitányt, ilyenkor automatikusan te nyersz. Second, you can win by breaking the backstay of your enemy. A harmadik, hogy elvágod a köteleket és elmenekülsz, ilyenkor természetesen veszítesz.
  • Tippek közelharc esetén:
    • A legénységet gyógyíthatod a Skilljeid segítségével.

Aknák:

  • A kereskedő hajókra nem fér fel sok ágyú, ezért aknákat szerelhetsz fel rájuk. Szinted növelésével jobb aknákat tudsz felszerelni
  • Nagyszerűen sebzik az ellenfeleket, de sajnos te is megsérülhetsz

Ramming:

  • Feltétel a 4-es szintű Sea Battle. Vásárolnod kell egy Ram-et a Shipyard Boss-tól, melyet fel kell szerelned a hajóra. A többi feltétel megegyezik az ágyúhasználatéval.
  • Használata:
    • A Ramming a küzdelemnek csak egy kiegészítő támadási lehetőség. A legtöbb esetben az ágyúid és a Grappling Skilled segít a győzelemhez. Jelöld ki a célpontot majd kattints a Ramming Skillre. Így már ráfordíthatod a hajód az ellenfeledére és használhatod a Grappling Skillt.

KereskedésSzerkesztés

  • A játékban számos tárgyat begyűjthetsz, mellyel kereskedhetsz, ruhák, fegyverek, kincsek, ékszerek stb.
  • Egyszerűen csak jelöld ki, hogy kivel kívánsz kereskedni, majd nyomd meg az Exchange ikont.
  • Amikor elfogadja a kérelmet, automatikusan felpattan a kereskedési ablak.
  • Mindig győződj meg arról, hogy a játékostársad a kívánt tárgyat próbálja-e átadni neked!
  • Amennyiben minden rendben van, kattints a Confirm gombra.

Kereskedési rendszer felépítéseSzerkesztés

A kereskedés lényege, hogy a játékosok megismerjék az egyes országok kultúráját és élvezzék az áru szállítás örömeit.

Hogyan kereskedj:

  • A legtöbb városban megtalálható a Trader NPC, akitől árut vehetsz az aktuális árfolyamon.
  • A sikeres üzlet után egy másik város Trader-ét felkeresve eladhatod neki a szállított árukat. Többnyire profittal.

Tippek a kereskedéshez:

  • Hasonlóan a való élethez, egy város nem termel meg mindent amire szüksége van. Ahol egy áru keresettebb, fogalmazhatunk úgy is, hogy egy picit hiánycikk, ott bizony többet fognak fizetni.
  • A bevételed egyszer sem lesz egyenlő, ha olyan árút próbálsz eladni egy olyan városban, ahol nincs rá kereslet, az az árat nagyban csökkenteni fogja, vagy éppen ellenkezőleg, nagyban növeli azt.
  • Néha különféle áruk kiemelten keresetté válnak. Ez idő alatt sokkal többet fizetnek az adott áruért és az ár nem függ a kereslet-kínálat tényezőktől.
  • Továbbá az adott országhoz tartozó Amity-d befolyásolja az adó mértékét.

Az Eloquence-ről:

  • A bevételed egyenesen arányos a karaktered Eloquence fejlettségével.
  • Akkor profitálsz a kereskedésből, ha két város között szállítasz árút. A más játékosok után vagy a tengeren felszedett áruk nem számítanak.
  • A kereskedések segítségével fejlesztheted a hajód Structure szintjét.
  • Az Eloquence skill továbbá azt is meghatározza, hogy milyen szintű árut vásárolhatsz.

Felfedezési rendszerSzerkesztés

A felfedezési rendszer a játéknak egy nagy része, mely rengeteg tartalommal lát el. Felfedezési vágyaidat a hatalmas tengeren, szárazföldön, lakatlan szigeteken és vidéki területen élheted ki. Utadat különleges fajok, rettentően veszélyes teremtmények fogják nehezíteni. Amikor már nagyjából tisztában leszel a felfedezésekkel, akkor kellemes kikapcsolódássá válhat a kemény időszakok után.

Így fedezz fel:

Keresd a nyílt tengeren található fényes helyeket a partok mentén. Ez azt jelenti, hogy a közelben rejtőzik valami érdekes. A felfedezést az Explore gomb segítségével kezdheted meg, mely után meg kell adnod, hogy mennyi tengerész vegyen részt az expedícióban. A magasabb szintű távcsövekkel még értékesebb dolgokat fedezhetsz fel. Amennyiben sikerült valamit felfedezned, egy Discovery Logbook-ot fogsz kapni, mellyel tudod bizonyítani a felfedezésed. Következő lépésben ezt át kell nyújtanod az Identifier NPC-nek, amiért némi pénzt és Reputation gyűjthetsz be.

Tippek:

A felfedezésekhez nincs kifejezetten előírt követelmény. Mindig ellenőrizd a környezeted, mert sokszor találhatsz felfedezési pontokkal Finding Point. Ajánlott a felfedező hajót használni a felfedezésekhez, melyek gyorsak és lényegesen több legénységet bír el és könnyű vele elmenekülni a kalózok elől. A felfedezés időtartama alatt bonts vitorlát! A hajód egyébként sem mozog, így pedig nagyságrendileg kevesebb ellátmányt fog felhasználni, ami eléggé kínos tényező egy felfedezőhajó esetében.
Kalandod során néha érdekes teremtményekkel és maradványokkal találod szembe magad. Ezekről automatikusan készül egy bejegyzés a Logbook-odban. Mivel a felfedezéseidet bizonyítani kell, így szerezned kell az adott felfedezéshez tartozó tárgyat, mellyel igazolhatod az igazad. Minél 'ritkább' a felfedezés, annál több pénzt és Reputation-t kapsz.

HorgászatSzerkesztés

A Skill Tutor-nál tanuld meg a Fishing skill-t, ennek során kapni fogsz egy gyenge minőségű halászhálót (Net). Miután felszerelted már el is kezdheted a horgászatot.

Így horgássz:

  • Nyílt tengeri horgászat esetén menj ki a nyílt tengerre. Nyomd le az ALT billentyűt és keresd a zátonyokat (Shoal. Bal klikkelj rájuk.
  • A horgászat SP pontokba kerül. Ha megmozdulsz a hajóval, vagy SP pontjaid elfogynak, a horgászati tevékenység befejeződik.

A háló használata:

  • A háló durability-je a horgászat során folyamatosan csökkenni fog. Amikor eléri az 1-et, a háló használhatatlanná válik és pótolnod kell.
  • A közép és magas szintű hálók durability-je magasabb, így tovább használhatod őket.

Megjegyzés:

A Sea Food mennyisége nem fog már tovább növekedni, ha a hajód túlterhelt, ezért add el idejében őket.

BányászatSzerkesztés

A bányászat során érceket (Ore) kell gyűjtened, majd fémmé olvasztani őket. A játékban minden fegyver, hajó pajzs, ram, és orrdísz fémekből készül el. Keress fel egy Skill Tutor-t és tanuld meg a Mining Skillt, mely mellé automatikusan megkapod az 1. szintű Ore Study-t, valamint egy alap csákányt (Pickaxe). Az érclelőhelyeket a külvárosokban és szigeteken találsz. Ha az Ore Study Skilled megfelelő szintű, a karaktered elkezd bányászni. A sikeres begyűjtést hang jelzi.

Eszközök

  • A bányászat során a csákány durability-je csökken, amit nem tudsz feljavítani. Ha a durability 1-re esik, az eszköz használhatatlanná válik és újat kell vásárolnod a Blacksmith-től
  • A magasabb szintű csákányok magasabb durability-vel rendelkeznek, melyek tovább bírják a termelés viszontagságait.
  • A csákánnyal való harc közben Axe-playing-re kapsz tapasztalati pontot (EXP).

A nyersanyagok eloszlása

  • A lelőhelyek három különböző szintű nyersanyagokat tartalmaznak (pl.: lvl 1 (70,46%), lvl 2 (22,07%), lvl 3 ( 7,47%, 589 minta alapján)), melyek nem egyenlő arányban találhatóak meg a lelőhelyekben. Sokkal több 1. szintű nyersanyagot tudsz kitermelni, míg 3. szintűből nagyságrendileg kevesebbet.
  • Minél nagyobb az Ore szintje, annál több a nehezítő körülmény (nagyobb távolságot kell megtenni a nyílt tengeren, a lelőhelyet vadállatok veszik körül).
  • Nem bányászhatsz örökké, egy idő után elfogy a nyersanyag a lelőhelyből, ami pár nap alatt újratermelődik.

A bányászat speciális Skilljei:

  • A kibányászható nyersanyagok szintje az Ore Studytól függ.
  • A Mining Practice minden egyes szintjével +5 pontot növekszik a karaktered teherbírása.
  • +5 ponttal nő az SP pontjaid száma a Stamina Skill fejlesztésével.

A fémek elkészítése:

  • Az érceket nem tudod közvetlenül felhasználni fegyverek, vagy ágyúk gyártására, mielőtt fémmé olvasztanád őket.
  • A fém gyártáshoz 3db ércre van szükséged. Az olvasztás során nincs selejt termék, a gyártási arány 100%-os.
  • Minden gyártás 5 SP pontba kerül.
  • A nagyobb szintű ércek felhasználhatók alacsonyabb szintű fémekhez, de fordítva nem.
  • A raktárban (Warehouse) tárolt érceket direkt feldolgozhatod, kivételük nélkül. Ehhez azonos helyszínen kell tartózkodnod.

FavágásSzerkesztés

Woodcutting player

Fátvágó karakter

A favágás a bányászattól nem sokban tér el, ezért csak a lényeges különbségeket tüntetjük föl.

Favágás speciális skilljei:

SP PontokSzerkesztés

SP pontok felhasználása:

  • A passzív Skilleken kívül minden Skill használata SP pontba kerül (a gyártás és termelés is).
  • City és a public chat használata.

Lehetőségek a regenerációra:

  • Automatikusan. Eléggé lassan. Ülve (rest) ez valamelyest felgyorsult.
  • Különböző italok (Potion-ok) használata. A magasabb szint pontion-ok többet töltenek vissza és ugyanannyi ideig hatnak, mint alacsonyabb szintű társaik.
  • A Healing Skill fejlesztésével az egységnyi visszatöltés növekszik. A Healing Skill nélkül másodpercenként +5 SP-t, 1.szintű Healing esetén +6 Sp-t, 2. szintű Healing esetén +7 SP-t és így tovább.

Hajó átépítésSzerkesztés

  • A hajót a Shipyard Bossnál tudod átépíteni, minden egyes szinthez megfelelő mennyiségű nyersanyag és pénz szükséges.
  • Az új szintek nagyban megváltoztatják a hajó tulajdonságait
  • A hajót szintenként más városban lehet átépíteni

Hajó szint Város Ára Szükséges nyersanyag
1 Athens, Istanbul, Beirut, Genoa 500 2 x Timber level 1
2 x Pig Iron
2 Genoa 10.000 10 x Timber level 1
10 x Timber level 2
10 x Pig Iron
10 x Pure Iron
3 Algiers 45.000 25 x Timber level 1
25 x Timber level 2
25 x Timber level 3
25 x Pig Iron
25 x Pure Iron
25 x Bronze
4 Algiers 150.000 40 x Timber level 2
40 x Timber level 3
40 x Timber level 4
40 x Pure Iron
40 x Bronze
40 x Brass
5 Seville 350.000 60 x Timber level 3
60 x Timber level 4
60 x Timber level 5
60 x Bronze
60 x Brass
60 x Copper
6 Seville 720.000 80 x Timber level 4
80 x Timber level 5
80 x Timber level 6
80 x Brass
80 x Copper
80 x Green Silver
7 Hamburg, Tortue 1.250.000 110 x Timber level 5
110 x Timber level 6
110 x Timber level 7
110 x Copper
110 x Green Silver
110 x Pure Silver
8 Hamburg, Tortue 2.000.000 150 x Timber level 6
150 x Timber level 7
150 x Timber level 8
150 x Green Silver
150 x Pure Silver
150 x Gold
9 Muscat 3.000.000 170 x Timber level 7
170 x Timber level 8
170 x Timber level 9
170 x Pure Silver
170 x Gold
170 x Purple Gold
10 Zighu, Tortue 4.500.000 200 x Timber level 8
200 x Timber level 9
200 x Timber level 10
200 x Gold
200 x Purple Gold
200 x Black Gold
10.5 Tortue 50.000.000 300 x Timber level 10
300 x Black Gold
100 x Eaglewood
100 x Cold Iron of the Deep Sea
25 x Sapphire
25 x Obsidian
11 Shipbuilding Quest, Colony 50.000.000 350 x Timber level 11
350 x Firebug Stone
200 x Level 1 Eaglewood Complex
200 x Level 11 Cold Ingot
25 x True Silver Ore (Colony)
25 x Norland Timber (Colony)

A különböző típusú hajók különböző tényezőkre fektetnek hangsúlyt:

  • A Csatahajó a maximális ágyúk számára koncentrál
  • A felfedezőhajó a maximális legénység számára és a tengeren elérhető legmagasabb sebességre
  • A kereskedőhajó minél erősebb hajótestre, valamint a legnagyobb teherbírásra.

Orrdísz (FigureHead (FH))Szerkesztés

Az orrdíszek használatával a hajód tulajdonságai jobbá válnak. Három típusú FH létezik:
  • Water ( ↑ Hull Durability (hajótest), ↑ Load (teherbírás))
  • Fire ( ↑ Cannon (maximális ágyúk) )
  • Wind ( ↑ Sailor Amount (maximális legénység), ↑ Speed (sebesség) )
Az FH-ra három féle módon lehet tapasztalati pontokat szerezni:
  • Hajózással
  • Kereskedéssel
  • Tengeri csatákkal
Az orrdísz fejlestése:
  • Amikor az FH-d EXP-je eléri a maximumot, bármelyik Shipyard Boss-nál fejlesztheted az FH-d.
  • A fejlesztés nyersanyagba és pénzbe kerül
  • Ha elérted a maximális fejlesztések számát, akkor már ne biztosan tudod fejleszteni (ha igen, eltörhet)
  • FH-t gyárthatsz magadnak, vagy ellenséges hajókból szerezhetsz.

RaktárSzerkesztés

A raktárakban helyezheted biztonságban tárgyaidat, melyeket akkor sem vesztesz el, ha karaktered meghal. A városok nagy részében megtalálod a raktárat (Warehouse Manager).

Raktár áthelyezés

Alapértelmezetten a raktárad a szülővárosban kerül létrehozásra a játék elején. Amikor egy másik városban vagy, kérheted a helyi Warehouse Managert egy második raktár létrehozására, amely bizony sok pénzbe kerül. Ha nem szeretnél nagyon nagy összeget kifizetni ezért, kérheted a régi raktárad áthelyezését. A régi raktáradban lévő tárgyak törlődnek!

Raktár bővítés

A raktárban összesen 18 helyet (Slot-ot) találhatsz, melyeknek összsúlyuk 500. Tehát hiába tárolsz csak 1 tárgyat a raktárban, annak súlya nem haladhatja meg az 500-at. Egy idő után ez nagyon kevésnek fog bizonyulni, de szerencsére van lehetőség a raktár fejlesztésére. 500 ezüst = 1 load. A Slotok száma nem növekszik.

Tengeri viharokSzerkesztés

A tengeren lévő időjárás eléggé változatos. A nagy viharok gyakran nagyon veszélyesek lehetnek, ezért ha sötét felhőket látsz, amely villámlik, azonnal kerüld el, lehetőleg minél messzebb, különben beszippant.

Ha elnyel a vihar

  • A vihar hevesen kezelésbe fogja venni a hajód (Hull Durability, a legénység lesérül).
  • Ha folytatod az utad a viharban a károk nagyobbak lesznek. A legénységre érdemes odafigyelni, mert ha nincs elég segítő kéz, a hajód pillanatok alatt elsüllyed. Ellenben töb tapasztalati pontot kapsz.
  • Ha lehorgonyzol, a károk mértéke kevesebb lesz.

Menekülés a viharból

  • Ha ne horgonyzol le, tartsd az irány és pár perc múlva kiléphetsz.
  • Ha a hajó nem képes elviselni a vihart, érdemes lehorgonyozni és folyamatosan javítani a hajót. Maradj egy helyben egy ideig és kiléphetsz a viharból.

Drifterek (úszó roncsok)Szerkesztés

Időnként hajótörmelékekkel találkozhatsz. Ha közel hajózol hozzájuk, ki tudod menteni őket.

Jutalmak:

Ágyúk, távcsövek, gyógyító csomagok, ellátmány, pénz.

Kereskedő Bódé létrehozásaSzerkesztés

Ha vásárolni, vagy eladni szeretnél kattints a Icon start a booth ikonra.

Eladás:

  • Válaszd ki az eladandó tárgyat.
  • Add meg az eladási árat és a mennyiséget.
  • Adj meg egy kis csalogató szöveget, majd kattints a Start a Booth-ra.

Vásárlás

  • Az eladási listában kattints egy üres helyre, majd írd be a tárgy nevét.
  • Kattints a to check gombra, az árú nevének ellenőrzéséhez.
  • Add meg a vételárat és mennyiséget, majd Yes gomb.
  • Hirdetési szöveg és Start a Booth gomb.

Bódéfajták

A VCO-ban több mint húsz féle bódékinézet található meg, amelyek fő témái (fegyver-, ruhát-, italt-, fát árusító bódék. A helyi vezetővel kell érdemben tárgyalnod a téma megváltoztatását illetően, azonban szükséged lesz Skillekre:
  • Fegyveres bódéhoz Forging Skillre
  • Ruhaárus bódékhoz Sewing Skillre
  • Italos bódéhoz Alchemy Skillre
  • Faárus bódéhoz ShipBuilding Skillre

Testőr felfogadása (Guard)Szerkesztés

  • A Guildodtól felfogadhatsz testőrt. A sikeres felfogadást követően egy sípot fogsz kapni. Ezzel a síppal tudod aktiválni a testőrt a nem biztonságos területeken.
  • A felfogadott testőr nem a moboktól véd meg, hanem a City Guard-hoz (várős őrséghez) hasonlóan csak a játékosokat gyilkoló játékosokat (notoriety).
  • A járőrözési idő leteltével a testőr eltűnik.
  • A testőröket a gyűjtögető játékosok veszik igénybe saját biztonságuk érdekében (testi épség, termény, stb.).

FestésekSzerkesztés

Festéssel a hajótest, vitorla és a hajszín változtatható meg, amennyiben a szükséges alapanyagokat sikerül összegyűjteni.

Két féle vitorlafesték létezik:

  • Dyestuff (Item Sellerektől, Alchemistektől szerezhető)
  • Canvas (kalózoktól szerezhető)

A hajó szintjének megfelelően más és más Canvas-ra lesz szükség a festéshez. A hajótest festése csak mennyiségekben tér el a vitorla festésétől, ezért már nagy pénzeket kell fizetni, mert a festék drága.

A haj festéséhez Speciális festék szükséges.